Foto: Caroline Sada

Pulmakorraldus: kuna ja kuidas alustada?

Usume, et pole sellist asja nagu liiga vara alustamine ning ka hilisemas faasis startides, on võimalik saavutada suurepärane tulemus. Kõige varem oleme pulmade korraldusega alustanud kaks aastat enne toimumist ning kõige lühem korraldusperiood on olnud kaks kuud. Meie kogemus on näidanud, et hea koostööga on võimalik saavutada imeline tulemus, mille keskmes on õnnelik pruutpaar, oma kõige imelisemal päeval. 

Toome siin blogipostituses välja mõned lihtsad nõuanded, mida arvesse võtta, kui olete oma pulmakorralduse teekonna alguses. 

Keskmiselt alustatakse pulmade korraldamisega aasta enne maagilist kuupäeva.

Alustades planeerimisega umbes aasta enne pulmi, võimaldab see suurema valiku meelepäraste teenusepakkujate ja peokohtade näol. Nii on tõenäolisem, et saate just enda lemmiku fotograafi, pulmaisa või bändi. Tasub arvestada, et suvi on pulmade kõrghooaeg ehk teenusepakkujate graafikud on kordades tihedamad kui mõnel muul aastaajal. 

Siinkohal ongi tähtis varakult broneerida olulisemad pulma elemendid/tegijad nagu:

  • tseremooniakoht;
  • peokoht (vajadusel ööbimised, kui peokohas ei ole);
  • pulmaisa/pulmaema või päevajuht; 
  • tseremooniameister;
  • meelelahutus. 

Viimastel aastatel on kiiresti täitunud ka parimate dekoreerijate ja floristide graafikud.

Kuidas pulmakorraldusega alustada?

1. Visioon. Oma klientidega alustame tavaliselt visioonist. Proovime esmalt mõista, milline olete paarina. Mis on teie lugu? Mida soovite peegeldada külalistele? Millised peod teile endale meeldivad? Mis peab kindlasti pulmapäeval olema ja mida ilmtingimata ei soovi? 

Vastates neile küsimustele, soovitame kirja panna peamised märksõnad. Selle loomisel peaks tekkima esimene tunnetus, milline võiks teie pulmapäev välja näha. Seejärel otsige juurde näiteks pilte Pinterestist või Instagramist, mis kujutavad hästi just teile omaseid pulmapäeva emotsioone, stiili, tegevusi jne. 

2. Pulma suurus ja eelarve. Teisena soovitame läbi teha külaliste nimekirja harjutuse. Kirjutage üles külaliste nimekirja mustand. Kas tegemist saab olema väikese (ca 20 külalist), keskmise (ca 30-60 külalist) või pigem suurema pulmaga (ca al 80 külalist). 

Nüüd on aeg liikuda numbrite juurde ehk pulmaeelarve. Arutage läbi, palju olete valmis kulutama: kas olete paindlikud või seatud on kindel piir? Mille peale olete valmis kulutama rohkem ning mis ei ole teie jaoks nii oluline? 

3. Teenusepakkujate otsimine. Nüüd on aeg asuda eelnevalt nimetatud teenusepakkujate otsingule. Siinkohal aitab googeldamine, tegijate/peokohtade portfoolioga tutvumine ning kindlasti soovitused sõpradelt ja tuttavatelt. Ära pelga leppida kokku kohtumisi, mille käigus saate lähemalt tutvust teha ning mõista, kas ootused klapivad 100%. 

Loodan, et need nõuanded aitasid teil pulmade korraldamisega algust teha. Kui aga tunnete, et soovite pulmakorraldusel abi ja tuge, siis võtke julgelt ühendust: marlen@lifetimestudio.ee.

Pulmakorraldajana võtan enda kanda kogu korralduse, alates eelarvest ja lõpetades suhtlusest teenusepakkujatega. Lisaks kuulub minu teenuse sisse ka dekoreerimine. Pruutpaaril jääb üle ainult oma eelistused valida ning korralduse protsessi nautida. Oleme teiega sellel teekonnal alates visioonist kuni maagilise pulmapäeva lõpuni. 

Marlen 

Lifetime Studio 

We make memories last a lifetime. 

Foto: Cärol Liis Metsla